پویا رضازاده

طراح وب

گرافیست

توسعه دهنده

مشاور تبلیغات

مدیر فروش

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پویا رضازاده

طراح وب

گرافیست

توسعه دهنده

مشاور تبلیغات

مدیر فروش

نوشته های بلاگ

آموزش اتصال واتساپ بیزینس به اینستاگرام

28 مارس 2022 اخبار
آموزش اتصال واتساپ بیزینس به اینستاگرام

گاهی اوقات برخی کسب و کارها در اینستاگرام به منظور پاسخگویی به مشتریان خود از برنامه‌های آنلاین دیگری مانند واتساپ استفاده می‌کنند. از این رو معمولاً در بخش بیوگرافی اینستاگرام شماره واتساپ ادمین خود را قرار می‌دهند تا مشتریان بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. اما این کار روند حوصله سربری دارد و معمولاً بسیاری از کاربران به همین دلیل از برقراری ارتباط با تیم فروشنده منصرف می‌شوند. اگر شما نیز جز کسب و کارهایی هستید که از طریق واتساپ با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنید، باید بگوییم که راه‌حل سریع‌تری نیز برای این کار وجود دارد. اتصال واتس اپ بیزینس به اینستاگرام راه‌حلی است که با یک ضربه مشتریان شما را به صفحه واتساپ ادمین مستقیماً هدایت می‌کند. اما برای وصل کردن واتس‌اپ به اینستاگرام چه مراحلی را باید طی کرد؟ اتصال واتساپ به اینستاگرام در آیفون و اندروید به چه صورت است؟ با ما همراه باشید بگوییم چگونه واتساپ را به اینستاگرام متصل کنیم؟

مزایای اتصال واتساپ به اینستاگرام

اولین سؤالی که باید از خود بپرسیم این است که چرا می‌خواهیم واتساپ را به اینستاگرام اضافه کنیم. حتماً برای شما نیز پیش آمده زمانی که حجم دایرکت‌ها در اینستاگرام بالاست، مشتریان از این که مدت طولانی را در انتظار پاسخ هستند شکایت می‌کنند. در این شرایط واتساپ بیزینس امکاناتی دارد که با فعال کردن آن‌ها به صورت خودکار حتی در صورت عدم حضور شما در برنامه به مشتریان پیام خوش‌آمدگویی ارسال می‌کند. بنابراین می‌توانید فوراً به درخواست کاربران خود پاسخ دهید. اینکه به راحتی در دسترس مشتری باشید یکی از راه های افزایش فروش در اینستاگرام است.

اما برای آن که کاربران حساب شما در اینستاگرام بخواهند به حساب شما در واتساپ بیزینس هدایت شوند، لازم است تا دکمه اتصال واتساپ به اینستاگرام را فعال کنید. با این کار شما می‌توانید بالاترین کیفیت خدمات را به مشتریان خود ارائه دهید. در حقیقت با اتصال واتس اپ به اینستاگرام،  مشتری راحت تر به کسب و کار مورد نظر خود پیام می دهد. این اتفاق به مشاغل اجازه می‌دهد تا با افراد بیشتری تماس بگیرند و آن‌ها تشویق می شوند تا مشتری این بیزینس باقی بمانند.

همچنین مشاغل می‌توانند پیام‌های خود را ساده کرده و از پاسخ‌های خودکار و ابزارهای سازمانی واتساپ استفاده کنند. بنابراین مزایای اتصال واتساپ به اینستاگرام به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

  • امکان ساخت کاتالوگ و ارائه آن به مشتری
  • پیام خودکار خوش‌آمدگویی به کاربران
  • ریپلای سریع به سؤالات پرتکرار

اتصال واتساپ به اینستاگرام یک راه‌حل فوق‌العاده برای برقراری ارتباط سریع‌تر و راحت‌تر با مشتریان است. برای این کار تنها کافیست کمتر از ۲ دقیقه زمان صرف کنید.

اتصال واتساپ بیزینس به اینستاگرام

شما می‌توانید با لینک دادن حساب اینستاگرام خود با حساب کاربری‌تان در برنامه واتساپ بیزینس، دکمه Click to WhatsApp را در حساب اینستاگرام خود فعال کنید. این دکمه ارتباط مشتریان با کسب و کار شما را آسان کرده و تعامل مشتریان را افزایش می‌دهد. اما برای وصل کردن واتس‌اپ به اینستاگرام شما به یک حساب بیزینسی اینستاگرام، یک حساب کاربری در واتساپ بیزینس و آخرین نسخه برنامه‌ها در تلفن همراه نیاز دارید. حال برای وصل کردن واتس‌اپ به اینستاگرام می‌توانید از واتساپ بیزینس استفاده کنید. اگر در واتساپ بیزینس حسابی ندارید، پس ابتدا برنامه را دانلود و بر روی تلفن همراه خود راه‌اندازی کنید. بعد از این کار می‌توانید حساب‌های Instagram و WhatsApp Business خود را از داخل برنامه واتساپ بیزینس لینک دهید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

۱. برنامه WhatsApp Business را باز کنید.

۲. برای وصل کردن واتساپ به اینستاگرام در اندروید، روی گزینه‌های بیشتر و برای اتصال واتساپ به اینستاگرام در آیفون، روی Settings ضربه بزنید.

۳. بر روی گزینه business tools یا همان ابزارهای کسب و کار: فیس‌بوک و اینستاگرام ضربه بزنید.

. روی اینستاگرام و سپس Continue ضربه بزنید. با این کار صفحه ورود به اینستاگرام باز می‌شود.

۵. اطلاعات ورود به حساب اینستاگرام خود را وارد کنید و بر روی ورود ضربه بزنید. همچنین برای ورود به سیستم با استفاده از حساب فیس بوک خود می‌توانید روی Continue with Facebook ضربه بزنید.

روش اتصال واتس اپ بیزینس به اینستاگرام

۶. اگر از قبل یک حساب بیزینس اینستاگرام دارید، به مرحله بعدی بروید. اگر حساب تجاری ندارید، باید نوع حساب خود را به‌روز کنید. سپس بر روی Next ضربه بزنید. (اگر حساب بیزینسی ندارید به منظور به‌روز کردن حساب خود باید یکی از گزینه‌های Business یا Creator را انتخاب کنید.)

اتصال حساب اینستاگرام به واتس اپ

۷. اطلاعات حساب خود را تأیید کنید. بر روی افزودن و سپس بازگشت به واتساپ ضربه بزنید.

پس از بازگشت به برنامه WhatsApp Business، حساب لینک شده اینستاگرام شما در بالای صفحه Facebook & Instagram قابل مشاهده است.

وصل کردن اینستاگرام به واتس اپ

نحوه حذف اتصال اینستاگرام به واتساپ بیزینس

اگر از برنامه واتساپ بیزینس استفاده می‌کنید و قصد حذف لینک‌ها را دارید، کافیست مراحل زیر را طی کنید.

۱. برنامه WhatsApp Business را باز کنید.

۲. در اندورید بر روی گزینه‌های بیشتر و در آیفون بر روی Settings ضربه بزنید.

۳. در بخش business tools برنامه‌هایی که قصد لغو لینک آن‌ها را دارید مانند: فیس‌بوک یا اینستاگرام انتخاب کنید.

۴. به عنوان مثال بر روی حساب اینستاگرام خود ضربه بزنید. سپس گزینه حذف واتساپ را انتخاب کرده و بر روی حذف یا REMOVE ضربه بزنید.

بعد از حذف حساب واتساپ دیگر در صفحه فیس‌بوک و اینستاگرام دکمه اتصال واتساپ قابل مشاهده نخواهد بود.

قرار دادن لینک واتس اپ در اینستاگرام در صورت غیر فعال بودن امکان اتصال واتس اپ بیزینس

در صورتی که حساب شما هنوز برای اتصال به اینستاگرام فعال نشده است، می‌توانید از روش‌های جایگزین و مفید برای این کار استفاده کنید. اولین جایگزین جایگذاری لینک واتساپ در بخش بیوگرافی است. یک لینک قابل کلیک در بیوگرافی اینستاگرام باعث می‌شود تا کاربرانتان مستقیماً به اکانت واتساپ شما هدایت شوند.

دومین گزینه، استفاده از بخش هایلایت است. برای این کار باید یک استوری با تصویر لوگوی واتساپ ایجاد کنید و لینک واتساپ ایجاد شده را در آن قرار دهید. البته امکان لینک دهی در حساب هایی با بیش از ۱۰ هزار فالور فعال است. این راه‌حل‌ها به برند شما اجازه می‌دهد تا تعامل با دنبال کنندگان را افزایش دهید.

آیا وصل کردن حساب واتساپ بیزینس به اینستاگرام در همه گوشی ها قابل انجام است؟

در صورتی که گوشی شما چه اندروید باشد و چه ایفون، در آخرین نسخه هر دو برنامه این قابلیت وجود دارد.

برچسب:
یک دیدگاه بنویسید