پویا رضازاده

طراح وب

گرافیست

توسعه دهنده

مشاور تبلیغات

مدیر فروش

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پویا رضازاده

طراح وب

گرافیست

توسعه دهنده

مشاور تبلیغات

مدیر فروش

نوشته های بلاگ

افزایش ترافیک سایت چیست؟ 25 نکته طلایی در سال 2020

18 جولای 2020 آموزش
افزایش ترافیک سایت چیست؟ 25 نکته طلایی در سال 2020

افزایش ترافیک سایت باعث رونق در هر کسب و کاری خواهد شد. سه سال پیش، مارک نولز متخصص سئو سایت، فهرستی از مواردی را نوشت که هر طراح و برنامه نویس سایت باید قبل از انتشار و آپلود فایلها آن را بررسی میکرد تا باعث افزایش ترافیک سایت خود شود. این فهرست که می توان گفت به روزترین فهرست می باشد، می تواند یک منبع خوبی برای هر متخصص سئو باشد. ما در این مقاله سئو می خواهیم به معرفی این موارد که 25 نکته طلایی افزایش ترافیک سایت هستند، بپردازیم. این نکته را در نظر داشته باشید که رعایت کردن این موارد باعث افزایش سئو سایت شما نیز می گردد.

25 نکته افزایش ترافیک سایت

1. رعایت کردن موارد نگارشی

بله موارد نگارشی مانند نقطه، ویرگول و غیره را باید به خوبی بشناسید مخصوصا برای کسی که وظیفه تولید محتوا را بر عهده دارد. درست نوشتن کلمات خیلی  مهم است برای مثال شما کلمه کلیدی صابون را در وب سایت خود تعریف کنید، حال اگر شما در متن وب سایت خود به اشتباه سابون بنویسید چون از نظر کامپیوتر و گوگل هیچ تناسبی وجود ندارد، گوگل وب سایت شما را به دلیل به کار نبردن کلمه کلیدی جریمه خواهد کرد.

2. فرم

در طراحی فرم های مانند فرم عضویت، فرم خبرنامه باید به موارد زیر دقت کنید:

• آیا جریان و فعالیت به درستی و بدون غلط انجام می شود؟

• آیا از برنامه نویسی آن، هیچ مشکلی وجود ندارد؟

• آیا موارد ضروری در طراحی فرم را رعایت کرده اید؟

3. بررسی عکس ها

تمامی عکس های وب سایت  را که قرار می دهید را حتما از نظر بهینه بودن بررسی کنید. مواردی مانند اندازه وحجم، تگهای title  و alt از مهمترین موردهایی هستند که در سرعت بارگذاری و در افزایش ترافیک سایت تاثیر مهمی دارند.

4. متن

هنگامی که یک کاربر به متن و محتوای وب سایت شما نگاه می کند، باید در همان نگاه اول متوجه مفهوم اصلی محتوا گردد در غیر اینصورت متن شما هیچ ارزش علمی ندارد. بهتر است که در محتوای خود از جملات بولد شده استفاده کنید. بهتر است قبل از نوشتن محتوا، تکنیک های محتوا نویسی را بخوانید چون همانطور که می دانید یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در افزایش ترافیک سایت محتوا مناسب و عالی می باشد.

5. سرعت سایت

یکی دیگر از مهمترین عوامل تاثیر گذار در سئوسایت، سرعت آن می باشد. اگر سرعت بارگذاری صفحات سایت شما پایین باشد، کاربر صفحه را بسته و ممکن است اصلا دیگر وارد سایت شما نشود. پس حتما اندازه هر صفحه و میزان سرعت بارگذاری آن را بررسی کنید. برای اینکار می توانید از ابزار تست سرعت گوگل استفاده کنید.

6. طراحی برای صفحات موبایل

یکی از مواردی که در طراحی وب سایت و درسال 2020بر آن تاکید زیادی می گردد، طراحی واکنشگرا بودن وب سایت است. سایت شما باید در تمامی صفحات مانند دسکتاپ، تبلت و موبایل کاملا قابل روئت باشد و برای آن طراحی شود یعنی کاربر وقتی که از گوشی موبایل وب سایت شما بررسی میکند، مجبور نباشد روی آن زوم کند. براساس وب سایت ورنک، یکی از موردهای امتیاز دهی به وب سایت و موثر درسئو سایت، طراحی صفحات سایت برای گوشی های موبایل می باشد.

7. سازگاری

صفحات سایت شما باید در تمامی مرورگرها به درستی نشان داده شود. البته شما می توانید در صفحه اول به کاربران اعلام کنید که برای دسترسی بهتر از مرورگر خاصی استفاده کنید.

8. فونت

اندازه فونت استاندارد برای وب سایت حداقل 14 می باشد. کوچکتر از آن باعث می شود کاربر نتواند به درستی محتوای شما را بخواند و در نهایت وب سایت شما ترک خواهد کرد.

9. پیمایش داخل وب سایت

یک اصل مهم در طراحی وب سایت وجود دارد: ” کاربر با سه کلیک باید به هدف خود در وب سایت شما برسد.” اگر نتواند به هدف و مقصود برسد، وب سایت شما را ترک خواهد کرد. منوها که اولین ابزار پیمایش است باید در تمامی صفحات وجود دارد تا کاربر بتواند به راحتی در صفحات شما پیمایش کند

10. آدرس بارهای مناسب

نوشتن آدرس بار یا همان URL خیلی مهم است. متاسفانه شاهد این هستیم که بعضی از صاحبان وب سایتها از علائم فارسی استفاده می کنند که این علائم چون نم یتواند خوانده شود به صورت کاراکترهای نامفهوم نشان داده می شود. بهتراست از آدرسهای انگلیسی استفاده کنید و همچنین به کاربردن کلمات کلیدی در این آدرس بارها خیلی مهم است چون باعث افزایش ترافیک سایت شما می گردد.

11. ثبت نام در گوگل

بعضی از صاحبان وب سایت شما فکر می کنند، همین که صفحه وب سایت خود را ایجاد کردند، کافی است و نیازی به تبلیغات نیست. شما برای اینکه به گوگل بگویید یک وب سایت جدید ایجاد کرده اید، باید آن را در گوگل ثبت کنید. این ثبت نام باعث میشود گوگل وب سایت شما بشناسد و در نتایج کلمه کلیدی مربوطه نشان دهد.

12. کوچک کردن

برای اینکه بتوانید سرعت سایت خود را افزایش دهید، باعث کد ها و فایلهای سایت خود مخصوصا جاوااسکریپت را فشرده نمایید. این فشرده سازی علاوه براینکه باعث افزایش سرعت میشود، سئوسایت شما را نیز افزایش می دهد.

13. خطای 404

خطای 404 زمانی نشان داده می شود که فعالیتی در وب سایت به درستی انجام و برنامه نویسی نشده باشد و یا صفحه مورد نظر دارای اشکال در بارگذاری باشد. پس حتما قبل از آپلود سایت آن را بررسی کنید.

14. Favicon

اگر دقت کرده باشید، در کنار عنوان هر وب سایت از لوگوی آن نیز استفاده شده است. این کار علاوه بر زیبایی بصری باعث افزایش سئوسایت م یشود چون یکی از موارد لازم در طراحی وب سایت می باشد.

15. ریدایرکت 301

بعضی اوقات شما قصد دارید که آدرس وب سایت خود را تغییر دهید اما محتوای آنها هیچ تغییری نکند برای اینکار بهتر است که آدرس قدیمی را ریدایرکت به آدرس جدید کنید البته این نکته را باید بگوییم که ریدایرکت دو آدرس بار متفاوت جریمه گوگل را به همراه دارد برای همین باید در این مساله دقت لازم را نمایید.

16. متاتگ ها

متا تگ ها برای گوگل یکی از مهمترین ابزارهای بررسی وب سایت است. گوگل اول از همه به متاتگ های وب سایت شما نگاه می کند و متاتگ توضیحات مهمترین متاتگی است که از نظر گوگل بیشترین اهمیت دارد. به کاربردن کلمات کلیدی در این متاتگ خیلی مهم است و همچنین اگر متاتگ ها هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما نداشته باشند، گوگل وب سایت شما اسپم خواهد کرد.

17. نقشه سایت

نقشه سایت در واقع به گوگل نقشه راه های موجود و دسترسی به همه ابزارها را می گوید. یکی از موارد لازم در طراحی وب سایت نقشه سایت است که در افزایش رتبه سایت تاثیر و اهمیت فوق العاده ای دارد. حتما فایل آن را همراه با بقیه آپلود نمایید. البته دونوع نقشه سایت داریم: یکی html و دیگری xml که فایل html آن برای کاربران وب سایت اهمیت دارد و تاثیری در گوگل ندارد.

18. گوگل آنالیتیک

گوگل آنالیتیک ابزاری است که شما با آن می توانید سایت خود را به منظور افزایش سئوسایت بررسی کنید.

19. نشانه گذاری های ساخت یافته

استفاده از ابزار طرح های نشانه های گذاری باعث می شود که هر گونه خطای نشانه گذاری در وب سایت نشان داده شود تا شما سریعا به رفع آن اقدام نمایید.

20. استفاده از آیکون های شبکه های اجتماعی

همه ما اهمیت شبکه های اجتماعی را در تبلیغات و افزایش سئو سایت می دانیم. برای همین در آخرین بروزرسانی های انجام شده توسط گوگل، توصیه می شود که حتما از این آیکون ها به درستی در صفحات اجتماعی خود استفاده کنید.

21. نشان دادن کامل سایت در جستجو

فرض کنید که شما متا تگ توضیحات را به درستی نوشته اید اما وقتی سایت شما در نتایج گوگل نشان داده میشود، نمی توانید این متاتگ را ببنیید. این یک مشکل تکنیکی است و سریعا باید اقدام به رفع آن کنید.

22. نظارت گر

نظارت گر سایت، ابزاری است که در هر لحظه سایت شما از نظر دسترسی به کاربر بررسی می کند. صفحات مهم باید حتما یک نظارت گر داشته باشند تا آنها از میزان در دسترس بودن و نبودن خطا بررسی کند.

23. سیستم پشتیبانی

شما باید در هرلحظه یک نسخه پشتیبان ازوب سایت خود داشته باشید. این نسخه باید به صورت اتوماتیک تهیه شود و در یک فایل درکامیپوتر سرور ذخیره شود تا در صورتی که وب سایت شما مورد هک قرار گرفت یا فایل های آن دچار آسیب شد، بتوانید سریعا فایل را جایگزین کنید.

24. تست ترافیک

اگر میزان ورودی سایت شما یا میزان ترافیک آن بالا باشد، چه اتفاقی برای آن می افتد؟ تا به حال به این مساله فکر کرده اید؟برای بررسی این مساله می توانید از ابزار تست ترافیک صفحات سایت گوگل استفاده کنید تا به بررسی آن بپردازید که اگر مشکلی وجود داشت آن را سریعا رفع کنید.

25. امنیت

بالا بودن امنیت وب سایت  اهمیت زیادی بین طراحان و برنامه نویسان دارد. اگر امنیت وب سایت شما پایین باشد، به راحتی می توان داخل آن نفوذ پیدا کرد و به تمامی اطلاعات وب سایت و مشتریان دسترسی پیدا کرد. امروزه بهتر است که از پروتکل https برای بالا بودن امنیت که تاثیر مستقیم در افزایش ترافیک سایت شما دارد، استفاده کنید.

برچسب:
یک دیدگاه بنویسید