پویا رضازاده

طراح وب

گرافیست

توسعه دهنده

مشاور تبلیغات

مدیر فروش

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پویا رضازاده

طراح وب

گرافیست

توسعه دهنده

مشاور تبلیغات

مدیر فروش

نوشته های بلاگ

افزایش ورودی گوگل چیست؟ 10 نکته در آدرس صفحه

18 جولای 2020 آموزش
افزایش ورودی گوگل چیست؟ 10 نکته در آدرس صفحه

افزایش ورودی گوگل یا سئو برای صاحبان کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مهمترین دلایل افزایش ورودی گوگل را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • – افزایش ورودی گوگل باعت ترافیک هدفمند به سمت سایت می شود.
  • – ماندگاری بالایی در این روش وجود دارد.
  • – هزینه این روش به نسب سایر روش های دیگر کمتر است.

افزایش ورودی گوگل تحت تاثیر معیارهای مختلف می تواند بهبود پیدا کند. در این مطلب بصورت تخصصی معیارهایی که در آدرس صفحه می تواند باعث افزایش ورودی گوگل شود بررسی شده است.

آیا به نظر شما ساختار آدرس صفحه یا URL برای سئو اهمیت دارد؟ مسلما جواب این سوال بله است. در آخرین الگوریتم های گوگل، نگاه ویژه ای به ساختار URL شده است. این ساختار می تواند در سئو سایت و افزایش ورودی گوگل تاثیر مثبتی داشته باشد. در ادامه مقاله می خواهیم ده نکته عملی سئو که باید در ساختار آنها به کار ببرید را برای شما بیان نماییم.

1.آن را ساده و خوانا بنویسید

اولین و مهمترین توصیه گوگل برای ساختار URL این است که آن را هرچقدر که می توانید ساده بنویسید. لازم نیست که تک تک کلمات عنوان را در ساختار به کار ببرید. فقط کافی است که از کلمات کلیدی که می تواند در سئو سایت موثر باشد استفاده نمایید.

بهتر است که آدرس صفحه یا همان URL ها برای کاربران خوانا باشد. برای مثال دو مورد آدرس صفحه را در زیر آورده شده است:

https://rzweb.ir.com/news/generate-content

www.example.com/index.php?id_sezione=360&sid=4j3898enno0223bns983201djis03

همانطور که مورد اول را نگاه می کنید، خوانا و ساده است ولی مورد دوم علاوه براینکه طولانی است، از کاراکترهای نامفهوم استفاده کرده است.

توصیه می شود که از کلمات با معنی استفاده کنید تا در کاربران بتوانند به راحتی آن را به ذهن بسپارند برای مثال بعضی ها که از ساختار فولدر در طراحی سایت خود استفاده می کنند، اسم فولدر خود را عدد می گذارند  که این به صورت www.example.com/1 نشان داده می شود. این از نظر گوگل یک URL بی معنی و بی مفهوم است و تاثیر منفی در افزایش ترافیک گوگل خواهد داشت.

2.برای جداسازی کلمات از خط تیره استفاده کنید

نقطه گذاری مهمترین عامل برای خوانا کردن یک عبارت است. گوگل توصیه می کند که از خط تیره به جای آندرلاین استفاده کنید:

https://rzweb.ir/service/advice

3.همه حروف URL  باید کوچک باشند

اگر حروف URL صحفه ما بزرگ می باشند، باید آنها به نوع کوچک تبدیل کنید. در صورتی که ممکن است دو URL  کاملا شبیه به هم باشند می توانید از حروف بزرگ برای متمایز کردن استفاده کنید.

4.استفاده نکردن از حروف تعریف

توصیه می شود که از تا جایی که می توانید از حروف تعریف مانند a،an و the استفاده نکنید ولی در صورت استفاده هیچ مشکلی در ساختار آدرس صفحه پیش نمی آید و از نظر سئو ایرادی ندارد.

5.عنوان شما نباید دقیقا با URL شما یکی باشد

بعضی از عنوان ها طولانی هستند و تعداد کاراکترهای بیشتری دارند برای مثال حدود 10 کلمه و 25 کاراکتر. اگر شما می خواهید دقیقا کلمات به کار رفته در عنوان را در URL به کار برید، میزان خوانایی آن را کاهش داده و همچنین برای یک صفحه، آدرس طولانی ایجاد کرده اید و معمولا سایت هایی که دارای ورودی مناسبی از گوگل هستند از آدرس های صفحه با طول کوتاه استفاده می کنند.

6.سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید

مهمترین نکته ای که باید در نوشتن آدرس صفحه استفاده کنید و تاثیر مثبتی در سئو سایت و افزایش ورودی گوگل دارد، استفاده از کلمات کلیدی در URL است. توصیه می شود که این کلمات در مکان های ابتدایی و اولیه استفاده شوند.

7.از یک نام دامنه استفاده کنید

همانطور که می دانید برای افزایش ورودی گوگل، بهترین راه تولید محتوا ناب است. بعضی از شرکتها از نامه دامنه اختصاصی برای این منظور استفاده می کنند. توصیه می شود که تمامی دامنه وآدرس صفحات شما از یک الگو پیروی کنند مهمترین دلیل این مساله این است که زحمت شما زیاد می شود چون باید برای دو لینک برنامه ریزی کنید تا بتوانید آنها را در صفحه اول قرار دهید.

8.از فولدرهای کمتری استفاده کنید

اگرطراح سایت باشید، می دانید که برای دسته بندی محصولات از فولدر استفاده می کنند که هر فولدر یک نوع دسته بندی را نشان می دهد. توصیه می شود از فولدرهای کمتری استفاده کنید چون میزان خوانایی لینک برای کاربر بهتر می شود.

برای جداسازی فولدرها در آدرس صفحه از اسلش استفاده میشود. البته پیشنهاد می شود تعداد اسلشها کم باشد و بعبارتی دیگر عمق وب سایت زیاد نباشد. معمولا در نظر سنجی های انجام شده سئو وب سایت هایی که دارای ورودی خوبی از گوگل هستند، آدرس صفحات داخلی آنها از عمق کمی برخوردار است.

نکت مهم این است که نام فولدرخود را حتما با معنی و نسبت به نوع دسته بندی خود انتخاب کنید.

9.از حالت ساده فعل استفاد کنید

در دستورزبان، هر فعل می تواند به چند صورت نوشته شود. بهتر است که از حالت ساده فعل استفاده شود مثلا به جای “applying” از “apply” استفاده نمایید.

10.از URL های زیاد که به یک محتوای اشاره می کنند، اجتناب نمایید

بعضی اوقات شما محتوای های گوناگون اما با یک موضوع تولید می کنید. بهتر است که از این کار اجتناب کنید و سعی کنید که محتوای خود را در یک URL قرار دهید.  چون گوگل صفحات را بعضی اوقات خیلی شبیه هم هستند کپی هم خوانده و آدرس صفحه را جریمه می کند و تاثیر منفی در افزایش ورودی گوگل دارد.

برچسب:
یک دیدگاه بنویسید